Konspekty zajęć kółka:

1. Algorytmy a programy komputerowe

- zapis algorytmów - opis słowny, lista kroków, pseudokod, schemat blokowy

2. Wprowadzenie do języka Python

- instalacja programu, powłoki, geneza

3. Pierwszy program

- budowa programu, podstawowe funkcje

4, 5.  Wyjazd do Muzeum Informatyki w Katowicach

6. Zmienne są niezbędne

-  Tworzenie zmiennych, operacje arytmetyczne na zmiennych

7.  Zmienne znakowe

- definicja zmiennych znakowych, miejsce w pamięci operacyjnej, ćwiczenia na zmiennych

8. Operacje wejścia

- zadania utrwalające pracę na zmiennych

9. Instrukcje warunkowe

-  budowa, zasada działania, przykłady

10.  Ćwiczenia w pisaniu programów z funkcją if

- doskonalenie umiejętności pisania programów z funkcją if

11. Zasięg zmiennych - o instrukcjach warunkowych

 - analiza zasięgu zmiennych, słowo kluczowe global, program obliczający podatki

12, 13. Pętle, czyli jak ułatwić sobie życie

- budowa pętli while, zastosowanie

- budowa pętli for, zastosowanie

14, 15.  Pętle - utrwalamy wiadomości

- zadania z wykorzystaniem pętli

16. Listy, krotki i słowniki

- definicje list, krotek i słowników, zastosowanie, przykłady

17. Operacje na plikach

- tworzenie zmiennych typu "uchwyt do pliku", skróty klawiszowe, pliki tekstowe i binarne

18. Moduły w Pythonie

- zastosowanie modułu tkinter, modyfikacja programów pod moduły

19. Wyjątki, czyli błędy w języku Python

- komunikat Syntax Error, błędy w zapisie i obsługa wyjątków

20. Obiekty, klasy i metody

- omówienie programowania obiektowego, praca z konstruktorami i destruktorami

21, 22. Wyjazd do Muzeum gier komputerowych w Krakowie

23. Biblioteki

 - popularne biblioteki i funkcje, przykłady programów z ich zastosowaniem

24.  Utrwalenie wiadomości o Pythonie

- zawody w pisaniu na czas programów