Konspekty zajęć kółka:
1. Algorytmy a programy komputerowe
- zapis algorytmów - opis słowny, lista kroków, pseudokod, schemat blokowy
2. Wprowadzenie do języka Python
- instalacja programu, powłoki, geneza
3. Pierwszy program
- budowa programu, podstawowe funkcje
4, 5. Wyjazd do Muzeum Informatyki w Katowicach
6. Zmienne są niezbędne
- Tworzenie zmiennych, operacje arytmetyczne na zmiennych
7. Zmienne znakowe
- definicja zmiennych znakowych, miejsce w pamięci operacyjnej, ćwiczenia na zmiennych
8. Operacje wejścia
- zadania utrwalające pracę na zmiennych
9. Instrukcje warunkowe
- budowa, zasada działania, przykłady
10. Ćwiczenia w pisaniu programów z funkcją if
- doskonalenie umiejętności pisania programów z funkcją if
11. Zasięg zmiennych - o instrukcjach warunkowych
- analiza zasięgu zmiennych, słowo kluczowe global, program obliczający podatki
12, 13. Pętle, czyli jak ułatwić sobie życie
- budowa pętli while, zastosowanie
- budowa pętli for, zastosowanie
14, 15. Pętle - utrwalamy wiadomości
- zadania z wykorzystaniem pętli
16. Listy, krotki i słowniki
- definicje list, krotek i słowników, zastosowanie, przykłady
17. Operacje na plikach
- tworzenie zmiennych typu "uchwyt do pliku", skróty klawiszowe, pliki tekstowe i binarne
18. Moduły w Pythonie
- zastosowanie modułu tkinter, modyfikacja programów pod moduły
19. Wyjątki, czyli błędy w języku Python
- komunikat Syntax Error, błędy w zapisie i obsługa wyjątków
20. Obiekty, klasy i metody
- omówienie programowania obiektowego, praca z konstruktorami i destruktorami
21, 22. Wyjazd do Muzeum gier komputerowych w Krakowie
23. Biblioteki
- popularne biblioteki i funkcje, przykłady programów z ich zastosowaniem
24. Utrwalenie wiadomości o Pythonie
- zawody w pisaniu na czas programów
- Teacher: Beata Dudek g-AGH